Business English: Kako početi sa pisanjem mejla



Kada pišemo mejl, svi često razmišljamo o tome kako bismo počeli, a kada je u pitanju poslovni mejl, kao da to nije dovoljno, uvek se javljaju nedoumice o tome kako sastaviti mejl, a da delujemo dovoljno ozbiljno i dovoljno jasno, tako da recipijent bez dvoumljenja shvati šta smo želeli da mu saopštimo. U poslovnom engleskom, sam početak i ne mora obavezno biti preterano zvaničan, tako da kao uvodni pozdrav uvek možemo iskoristiti ono što bismo i inače napisali:

Hi!
Good morning! Good afteroon!
Dear...

Naravno, treba izbeći one neformalne pozdrave, kao što su:

Hey!
Yo!

Zatim ćemo navesti ime onoga kome šaljemo mejl:

Mrs. Taylor
Mr. Taylor
Ms. Taylor

U tom slučaju se umesto prezimena može staviti i ime, što je možda i češće u novije vreme.

Ukoliko ne znamo ime recipijenta, a nešto moramo staviti, jer ako ne navedemo kome šaljemo mejl, velike su šanse da će ljudi pomisliti da nije za njih, posebno pošto je u pitanju posao, onda bismo mogli staviti naziv radnog mesta (job title).

Nakon uvodne fraze, obično se stavlja zarez, i možemo da krenemo sa temom našeg mejla.

Ono što je važno napomenuti, to je da je u pisanoj  poslovnoj komunikaciji, najbolje izbeći skraćene forme: I'm, I'd, can't, don't... Umesto njih je bolje koristiti duže forme:

I am
I would / could / should...
can not
do not...

Takođe, u formalnim mejlovima treba biti direktan i kulturan, tako da nakon pozdrava, već u prvoj rečenici treba izložiti ono što želimo, pa eventualno kasnije objašnjavati. Ne treba preterivati ni sa dužinom mejla, koji je najbolje ograničiti na ono što se može videti odjednom na ekranu, bez mnogo skrolovanja.







Коментари

Популарни постови са овог блога

Business English: Fudbalski izrazi u poslovnoj komunikaciji

Present Simple & Continuous: exercise

Present Simple: TO BE