Kako da engleski deci bude zanimljiv



     Kada su u pitanju deca, pogotovo mala, uvek postoje nedoumice da li ih uopšte treba slati na časove jezika, i kako će oni to prihvatiti. Naravno, postoji i ono mišljenje da, ako deca krenu da uče strane jezike u tom uzrastu, neće dovoljno i na pravilan način razviti svoj maternji jezik, ili će biti zbunjena, ili će zbog toga trpeti artikulacija određenih glasova u maternjem jeziku. 

Deca na časovima:

Naravno da malu decu nije lako odmah uključti u veću grupu, jer im je sve nepoznato, nepoznat prostor, nepoznata nastavnica, nepoznati drugari. Zato je lakše, bar sada kada se mnogo toga može naći u online svetu, možda pokušati prvo sa časovima preko Skajpa, da bi se dete priviklo na sam proces učenja. Ti časovi, naravno, nisu klasični, daleko od toga, uključuju mnogo igrica, pesmica, korišćenje različitih, deci prilagođenih nastavnih sredstava, poput lutkica, emotikona, crteža..., i časovi preko Skajpa su individualni, tako da će profesor svakako svoje predavanje prilagoditi detetu, njegovom uzrastu i razvojnom nivou, dok dete ostaje u dobro poznatom prostoru svoga doma, gde se oseća sigurno, i zbog toga trema neće biti faktor koji će ometati učenika u komunikaciji sa nastavnikom, koji u tom slučaju, ostaje u ,,kompjuteru", što omogućava da se dete oslobodi i kada najzad jednom krene u školu, da već ima predstavu o onome što ga čeka, pa čak i da se raduje tome, jer je već steklo iskustvo o tome da je učenje zabavno, a profesor nije ,,neki smrknuti lik".  Takođe je moguće i uzeti privatne časove, ili upisati dete u školu stranih jezika, u kojoj su grupe za učenje do 5 polaznika.
     Sadržaj časova, kao i vokabular, moraju biti prilagođeni uzrastu sa kojim se radi kao i nivou koji prethodno treba odrediti ako je reč o nešto starijoj deci školskog uzrasta, koja već imaju neko predznanje iz stranih jezika. Naravno, i njima treba da bude zanimljivo na časovima, tako da uz odgovarajuće gradivo treba uvesti i igrice kojima će se razbiti monotonija na času i zadržati pažnja đaka, što je još teže postići na online časovima, zbog čega, kada se radi sa školskim uzrastom, treba osmisliti neke interaktivne igrice, gde će i oni profesoru slati poruke sa pitanjima ili slično. Takođe, nije loše ni raditi tekstove pesmica koje se deci sviđaju, jer kroz pesmu, oni usvajaju novi vokabular, rečenične konstrukcije i fraze, na nesvesnom nivou, tako da to i ne doživljavaju kao učenje. Deo časa je moguće svesti samo na pismenu komunikaciju preko poruka na Skajpu, dok traje čas, tako da deca vežbaju pisanje, ali na potpuno neklasičan način, što je u ovom slučaju malo i olakšano, jer će Skajp uvek podvući nepravilno napisane reči, pa u tom slučaju treba pustiti dete da pokuša više puta, ili čak da izgugla datu reč, tako da će je na kraju svakako zapamtiti. 

Uvođenje stranog jezika u ranom uzrastu:

     Postoje različita mišljenja oko toga da li strane jezike treba uvoditi u ranom uzrastu, zbog razvoja govora i maternjeg jezika. Postoje neki velii pisci, kao na primer Vasko Popa, ili Miloš Crnjanski, koji su bili bilingvalni, i uspeli da ostvare neverovatan uspeh kao pisci i proze i poezije. Novi jezik, ako se pravilno uči i ako ga predaju stručne osobe, svakako neće predstavljati prepreku razvoju detetovog maternjeg jezika, niti će to loše uticati na njegov stil jednoga dana kada poraste. 
Kada je o razvoju glasova i njihovoj artikulaciji reč, nije retkost da dete koje nam dođe na časove sa nerazvijenim alveolarnim suglasnicima (r, l, n), ali i drugim glasovima, nakon nekog vremena učenja stranog jezika, uspe da izgovori pravilno ono što ranije nije moglo. Naravno, to se dešava i zbog toga što dete raste, i razvija svoj govorni aparat, socijalna interakcija je tu takođe bitan činilac, jer ono čuje i druge ljude, i drugu decu koja ne spadaju u njegovo uže okruženje, kako govore, čuje novi jezik, gde opet nalazi neke nove glasove sa kojima do tada nije bilo u kontaktu, poušavajući i njih da izgovori, uspeva da izgovori i sve glasove svoga jezika, ali bitna je i odgovornost predavača, koji uvek treba da nastoji da uradi neke vežbe na času, zahvaljujući kojima će dete lakše uspeti da artikuliše nove glasove. 

     Strani jezici ne treba da budu bauk, i ukoliko se predstave detetu na pravi način,ono će početi da shvata njihovo učenje kao igru, što će mu mnogo olakšati savladavanje gradiva u osnovnoj školi, ali će ranije shvatiti i vredost naučenog, i ranije početi da primenjuje svoje znanje u svakodnevnom životu, na putovanjima, a nikad se ne zna, možda im to postane i životni poziv.

Коментари

Популарни постови са овог блога

Business English: Fudbalski izrazi u poslovnoj komunikaciji

Present Simple & Continuous: exercise

Present Simple: TO BE